آموزش مسائل زناشویی zendegiye_aroom

یک وبلاگ در پشتیبانی روابط صحیح همسران

آموزش مسائل زناشویی zendegiye_aroom

یک وبلاگ در پشتیبانی روابط صحیح همسران

سرطان سینه

سرطان سینه

سرطان سینه

سرطان سینه یکی از شایع ترین سرطان ها می باشد که در صورت تشخیص سریع، شانس درمان موفقیت آمیز بیمار بسیار زیاد می شود.
این نوع سرطان از یک سلول آغاز می شود . سلول ها که کوچکترین اجزای ساختمانی موجود زنده در بدن هستند. سلول های سالم در محدوده قوانین مشخص رشد می کنند اما سلول های سرطانی بسیار سریعتر از بقیه سلول های سالم رشد می کنند و تا جایی رشد می کنند که سلول های سالم را هم نیز تخریب می کنند و این سلول های سرطانی رشد خود را نمی توانند قطع کنند. این وضعیت می تواند ارثی باشد یا عوامل دیگر در ایجاد بی نظمی سلول ها تاثیر بگذارند.

این سرطن که از سرطان های شایع در دنیا می باشد از انواع سرطانهایی است که اگر به موقع تشخیص داده شود قابل درمان است. اما اگرعلائم نادیده گرفته شوند می تواند خطرناک باشد و باعث متاستاز ( انتقال به بخشهای دیگر بدن) شود. به همین دلیل در صورت مشاهده علائم باید آنها را جدی گرفت.

علامت های احتمالی سرطان سینه :

از علائم سرطان سینه به طور کلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در اندازه و شکل نوک سینه تغییر ایجاد شود
  • از نوک سینه فرد مایعی به غیر از شیر خارج شود
  • در افراد بالغ شکل و اندازه کلی سینه تغییر کند
  • ضخیم شدن سینه و زیر بغل و یا ایجاد برآمدگی در این ناحیه
  • پوست سینه جوش بزند و یا دارای فرورفتگی یا چروکیدگی شود
  • در رنگ یا بافت نوک سینه و اطراف آن تغییر ایجاد شود

از انواع این علائم چند مورد مهم تر می باشند که در اینجا به توضیح آنها می پردازیم:

– وجود منطق سفت و گره مانند در سینه :

در مواردی که مناطق گره مانندی در سینه مشاهده شود باید آنها را جدی گرفت. البته هر نوع گره و سفتی علامت سرطان نیست و در بسیاری موارد گره ها خوش خیم هستند و تنها یک کیست ساده می باشند . ولی در عین حال باید سینه ها مرتبا توسط خود فرد معاینه شوند و اگر فرد مورد غیر عادی مشاهده کرد حتما به پزشک مراجعه کند.

– تغییر در پوست سینه :

یکی از علائم سرطان سینه تغییر در ظاهر پوست سینه می باشد. که پوست سینه قرمزمی شود یا در آن کهیر و قرمزی  و سلولیت دیده می شود.

– درد در ناحیه سینه :

یکی دیگر از علائم مراحل اولیه سینه درد در ناحیه سینه می باشد. در این مرحله در هنگام معاینه سینه در سینه کمی درد احساس می شود اما در مراحل پیشرفته درد زیاد می شود وسینه بسیار حساس می شود.  ولی این درد نباید با درد پیش از قاعدگی اشتباه گرفته شود

– خروج ترشح از سینه :

در مواردی ترشح از سینه مشاهده می شود و پس از مدتی قطع می شود ولی در سرطان سینه این ترشحات نه تنها قطع نمی شوند بلکه بوی بدی دارند و ترشحات  معمولا چرکی می باشند. در موارد نادر نیز خونریزی جزئی از نوک سینه نیز مشاهده می شود.

– کاهش وزن:

یکی از موارد هشدار دهنده در مورد سرطان کاهش وزن فرد بدون دلیل و بدون کاهش میزان غذا می باشد . این نوع کاهش وزن ناگهانی و بدون دلیل نشانه وجود مشکلی در بدن است. اگراین کاهش وزن بیش از ۵ کیلوگرم است حتما باید جدی گرفته شود.

– خونریزی های غیر طبیعی :

خونریزی های غیر از زمان عادت ماهیانه نشانه وجود بیماری است که باید حتما به پزشک مراجعه کرد و معاینه شد.

– تغییر فرم سینه  :

در صورت مشاهده تغییر حالت در بافت سینه و فرو رفتگی و قرمزی، فرد باید مورد بررسی و تحت نظر پزشک قرار گیرد

– احساس خستگی مفرط :

یکی دیگر از علائم سرطان احساس خستگی دائم است. بدون شک، زندگی کردن در شهرهای بزرگ با این میزان ترافیک، آلودگی هوا، استرس، دغدغه های روزمره، کار در بیرون منزل و همچنین کارهای خانه باعث خستگی می شود. این نوع خستگی کاملا طبیعی است. اما مشکل زمانی است که این خستگی مزمن شود و حتی بعد از استراحت کافی نیز برطرف نشود. در این صورت بهتر است با یک پزشک مشورت کنید.

– تغییراتی در سایز سینه ها:

تغییرات ایجاد شده در اندازه سینه ها می تواند نشان دهنده  وجود سرطان باشد. اگر احساس می کنید سینه های تان ملتهب و ورم کرده و یا به اندازه غیرعادی در آمده است، بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید.

انواع سرطان سینه

  • سرطان مجرایی : در این نوع سرطان سینه سلول های سرطانی فقط داخل مجرای سینه رشد می کنند. با لمس سینه خود اگر احساس کردید که توده ای در سینه وجود دارد و یا از نوک سینه مایعی غیر از شیر خارج شد حتما به پزشک مراجعه کنید. ۸۰ تا ۹۰ درصد کسانی که مبتلا به سرطان سینه می شوند از این  نوع می باشند.
  • سرطان لوبولی: با جمع شدن شیر مادر دراین لوبول ها و ایجا توده سفت و تورم ، تغییر در ظاهر سینه جزء علائم این سرطان می باشد و تشخیص این نوع سرطان از طریق نمونه برداری از بافت سینه می باشد.
  • سرطان التهابی: در این نوع از سرطان سینه ظاهر سینه ملتهب میشود بصورتی که موجب قرمزی و ورم سینه می شود .

مراحل سرطان سینه

همانطور که گفته شد سرطان سینه از جمله سرطانهایی است که اگر به موقع تشخیص داده شود قابل درمان است و این تشخیص مستلزم هوشیاری و چکاپ به موقع افراد است.


سرطان سینه به ۴ مرحله تقسیم می شود که مرحله آن با آزمایش  هایی چون ماستکتومی و لامپکتومی که در آن بخشی از بافت پستان برداشته می شود بررسی و مشخص می شود.مرحله اول کاملا قابل درمان است و مراحل دو و سه فرد باید تحت درمان قرار گیرد ولی مرحله ۴ تقریبا غیرقابل علاج است و برای فرد کاری نمی توان کرد.

مرحله ۰:

که سرطان غیر تهاجمی می باشد و تومور فقط در مجاری شیری دیده می شود.

مرحله ۱:

در این مرحله اندازه تومور ۲Cm یا کمتر است و توده معمولا به بافت اطراف سینه و غدد لنفاوی زیر بغل منتقل نشده است. درمان این مرحله ۸۵-۹۰% قطعیست.

مرحله ۲:

اندازه تومور می تواند ۲-۵cm بوده باشد و به غدد لنفاوی زیر بغل نزدیک شده باشد و یا به آن سرایت کرده باشد.ولی به بافت های دیگر سرایت نکرده است. احتمال درمان و زنده ماندن فرد در این مرحله تا ۵ سال تا ۷۰% است.

مرحله ۳:

خود به ۳ حالت می تواند دیده شود:

در حالت اول اندازه تومر بیش از ۵Cm است که یا هیچ توموری در سینه دیده نمی شود و ۴تا ۹ عدد در غدد لنفاوی زیر بغل یا نزدیک سینه دیده می شود.

در حالت دوم تومور به ناحیه قفسه سینه منتشر می شود که می تواند باعث تورم یا زخم در این ناحیه شود.

در حالت سوم تومور می تواند به هراندازه ای باشد و به بیش از ۱۰ غده لنفاوی برود و به غدد لنفاوی بالا و پایین ترقوه منتشر شد.

سرطان سینه التهابی (Infalmmatory Breast cancer) به سرطانی گفته می شود که تومور به غدد لنفاوی  پوست منتشر شود و باعث تورم و قرمزی پستان شود که فرد احساس گرما در این ناحیه می کند.همچنین ممکن است فرو رفتگی در پوست در این مرحله مشاهده شود که شبیه پوست پرتقال بوده و به آن  peau d’ orange نیز می گویند. درمان این مرحله می تواند با جراحی یا بدون جراحی باشد ولی از این مرحله به بعد درمان سرطان حتما به عمل جراحی نیاز دارد.

احتمال درمان و زنده ماندن فرد در این مرحله ۵۰% است.

مرحله ۴:

این مرحله پیشرفته ترین حالت سرطان است که تومور می تواند به هر اندازه ای باشد و تومور سرطانی به بافتهای دیگر بدن از جمله استخوان ها، بافت ریه، کبد و مغز منتشر می شود.در این مرحله درمان قطعی وجود ندارد و احتمال زنده ماندن فرد ۲۰% است.

علل موثر در ایجاد سرطان سینه:

  • کم تحرکی و فعالیت بدنی کم
  • داشتن اضافه وزن و چاقی زیاد خصوصا بعد از یائسگی
  • مصرف الکل و دخانیات
  • سابقه قبلی سرطان سینه
  • سابقه سرطان در اقوام
  • سن بالا
  • داشتن سطح بالای استروژن در خون پیش از یائسگی
  • بروز اولین دوره قاعدگی قبل از رسیدن به سن ۱۳ سالگی
  • یائسگی در سنین بالای ۵۰ سال
  • اولین زایمان در سن ۳۵ سالگی و بیشتر باشد
  • استفاده از چربی های حیوانی

حال اگر علائمی که در زیر گفته می شود در خود دیدید حتما به پزشک مراجعه فرمایید:

  • تغییر ناگهانی در اندازه سینه بطوری که بزرگتر شود
  • پوست سینه همانند پوست پرتقال شود
  • خارش داشتن پوست سینه
  • درد سینه
  • گرم و سفت شدن سینه
  • نوک سینه تورفته باشد

چگونه می توان متوجه سرطان سینه شد؟

بیشترین و مهمترین عواملی که خطر ابتلا به سرطان پستان را افزایش می دهد عبارتند از:

  • اولین زایمان فرد در سن ۳۵ سالگی باشد
  • نازا بودن
  • بلوغ زودرس
  • سابقه فامیلی، که مبتلا به سرطان پستان باشند و بیشتر در مادر خواهر و یا دختر باشد
  • دیررس بودن یائسگی
  • استفاده زیاد و بی رویه از چربی حیوانی
  • داشتن برخی از بیماری های خوش خیم درناحیه پستان

لازم به ذکر است که وجود این موارد در انسان به معنی ابتلای قطعی فرد به این بیماری نمی باشد. تمامی این موارد صرفا احتمال بروز این بیماری را افزایش می دهند.

نقش ژنتیک در سرطان سینه

سرطان سینه همانطور که قبلا گفته شده، علائم مشخصی دارد که اگر به موقع تشخیص داه شود قابل درمان است. افرادی که به سرطان دچار می شوند بسیار می پرسند که علت آن چه بوده. به راستی چه عواملی در ایجاد آن نقش دارند؟

طی یافته ها می دانیم برخی عوامل مثل لمس و یا ضربه و کبود شدن باعث ایجاد سرطان نمی شوند ولی مشخص شده افزایش سن، باردار نشدن و شیر ندادن یا سن بالا باردار شدن، رادیو تراپی قفسه سینه در زیر ۳۰ سال، دیر یائسه شدن، هورمون درمانی به مدت طولانی و چاقی، رعایت نکردن رژیم غذایی، ورزش نکردن و مصرف الکل   شانس ابتلا به سرطانرا بالا می برد. یکی دیگر از عوامل که در ایجاد سرطان می تواند نقش مهمی داشته باشد سابقه خانوادگی و اختلالات ژنتیکی است.

تحقیقات نشان داده افرادی که در خانواده شان به خصوص در افراد نزدیک مثل مادر، مادر بزرگ، خواهر و .. سرطان سینه به مخصوصا در هر دو سینه وجود داشته، بیشتر در معرض ابتلا هستند وطبق گفته محققان حدود ۱۰% سرطانهای سینه ژنتیکی می باشد که آمار مهمی می باشد.

طی مطالعات دقیق تر دو ژن که بیشتر در ایجاد این سرطان نقش دارند نیز مشخص شد که به آنها ژن BRCA1 و BRCA2 می گویند. تغییر در این دو ژن می تواند ریسک ابتلا را بالا ببرد.به همین دلیل با انجام آزمایشات ژنتیکی می توان به افراد گفت که آیا ریسک در آنها وجود دارد یا خیر تا تدابیر لازم را در پیش گیرند.

فردی که ناقل این ژن های معیوب و جهش یافته باشد می تواند آن را به فرزندش نیز انتقال دهد که میزان ابتلا این فرزندان ۵۰% بیشتر است. به همین دلیل بسیار لازم و ضروری است افراد پر ریسک تست ژنتیک را انجام دهند. زیرا طبق آمارها در ایران سالیانه حدود۱۱۰۰۰ زن به سرطان سینه مبتلا می شوند که در اکثر افراد البته بعد از ۵۰ سالگی بروز می کند.

بعد از انجام آزمایش خون برای بررسی های ژنیکی حدود یک هفته بعد نتیجه تست آماده می شود که اگر منفی بود یعنی میزان ریسک فرد مانند سایر افراد جامعه است و اگر مثبت بود یعنی فرد بیشتر از سایرین در معرض خطر است.

برای این افراد توصیه می شود از سن ۲۵ سالگی به بعد دائما سینه های خود را برای بررسی وجود توده معاینه کنند و از ۳۰-۳۵ سالگی حداقل سالی یک بار ماموگرافی انجام دهند. همچنین در برخی موارد به افراد داروهایی مثل تاموکسفین و رالوکسفین تجویز می شود تا میزان ریسک ابتلا را کاهش دهند.

البته همیشه وجود این این ژنها به معنای قطعی ابتلا افراد نمی باشد.

پیشگیری از سرطان سینه

تحقیقات نشان داده به طور متوسط از هر ۸ زن یک نفر در معرض ابتلا به سرطان سینه است. سرطان سینه در زنان از جمله سرطانهایی است که پزشکان معتقدند راههایی برای پیشگیری از ابتلا به آن وجود دارد که در اینجا به برخی موارد اشاره می کنیم:

– ورزش:

تحقیقات نشان داده فعالیت های فیزیکی و انجام روزانه نیم تا یک ساعت ورزش می تواند خطر ابتلا را تا ۲۰ درصد کاهش دهد.زیرا ورزش میزان هورمون های استروژن و تستوسترون را در خون متعادل می کند.

– مصرف لبنیات:

لبنیات غنی از کلسیم می باشد که تحقیقات نشان داده استفاده از کلسیم در پیشگیری از سرطان نقش دارد.

– مصرف میوه:

میوه ها به دلیل داشتن فیبر و آنتی اکسیدان نقش به سزایی در کاهش ایجاد سرطان دارند.

آنتی اکسیدانها با جلوگیری از واکنشهای اکسیداسیونی  و جلوگیری از آزاد شدن رادیکال آزاد از ایجاد سلولهای سرطانی جلوگیری می کنند.از آنتی اکسیدانها می توان به ویتامین E، A، C  و سلنیوم اشاره کرد که  در میوه جات وجود دارند. فیبر علاوه بر پیشگیری از سرطان در متعادل نگه داشتن وزن بدن نیز نقش موثری داند.

علائم سرطان سینه

– بچه دار شدن:

طبق گفته محققان زنانی که بچه دار می شوند سرطان در آنها کمتر بروز می کند.

– شیردهی:

شیردهی سالهاست مورد توجه محققان آنکولوژیست قرار گرفته و به نظر می رسد شیردهی  با مکانیسم های خاصی مانع بروزسرطان می شود و هرچه تعداد دفعات و مدت شیردهی بیشتر باشد میزان ابتلا کمتر است.

– رژیم غذایی کم چرب:

مصرف غذاهی پرچرب و دسرهای پرچرب و پرکالری می توانند زمینه ساز ایجاد سرطان باشند.و بهتر است خانمها در برنامه غذایی خود از غذاهای بدون کلسترول و کم چرب مثل سویا استفاده کنند. سویا می تواند جایگزین خوبی برای گوشتهای پرچرب باشد.

– بیماریی سلیاک:

در بیماری سلیاک که مربوط به روده کوچک می باشد، روده فرد به گلوتن موجود در جو و گندم حساس می شود و باعث  کاهش جذب مواد غذایی می شود و در فرد نفخ، کم خونی و خستگی مزمن دیده می شود.برخی تحقیقات نشان می دهد بیماران مبتلا به سلیاک کمتر به سرطان سینه مبتلا شده اند که البته این نتیجه تحقیق قطعی نمی باشد.

مصرف داروهای پیشگیری از سرطان در زنان پرخطر:

تحقیقات نشان داده زنانی که جز موارد پرخطر در زمینه ابتلا می باشند با مصرف داروهای ضدسرطان مثل تاموکسفین، رالوکسفین و آزوکسفین به مدت حدودا ۵ سال کمتر به این سرطان مبتلا شده اند.

همچنین به زنان توصیه می شود از داروهای ضد بارداری استفاده نکنند و زنانی از این داروها و داروهای هورمونی استفاده می کنند، به صورت دوره ای چکاپ شوند.

درمان سرطان سینه

اگر وجود سرطان سینه بعد از آزمایشات و ماموگرافی و سونوگرافی تایید شد، تعیین میزان پیشرفت آن ابتدا بسیار مهم است.سرطان پستان مراحل متفاوتی دارد که در کل شامل مراحل ۰ تا ۴۴ می باشد و تعیین مرحله آن توسط پزشک و با نمونه برداری و ازمایشاتی چون ماستکتومی و لامپکتومی (برداشتن بخشی از پستان) و نمونه برداری از غدد لنفاوی زیر بغل صورت می گیرد.

درمان سرطان می تواند به روشهای موضعی و عمومی صورت گیرد.از درمان های موضعی می توان به جراحی و پرتو درمانی اشاره کرد. و از درمان های عمومی می توان به هورمون درمانی، شیمی درمانی، درمان بیولوژیک اشاره کرد. در برخی موارد نیز از هردو روش استفاده می شود.

جراحی:

از رایج ترین شیوه های درمان جراحی می باشد که در آن یا توده سرطانی یا کل بافت پستان برداشته می شود.

پرتو درمانی (رادیو تراپی)

در این روش از امواج پرانرژی برای از بین بردن سلولهای سرطانی استفاده می شود. این روش معمولا می تواند قبل یا بعد از عمل جراحی صورت گیرد. همچنین وقتی توده بزرگ باشد و با عمل جراحی قابل برداشت نباشد از پرتو درمانی استفاده می شود.

روش پرتو درمانی خود به دو روش پرتو درمانی خارجی (External radiation) و پرتو درمانی کاشتی (implant radiation) قابل انجام است.

شیمی درمانی:

در این روش از داروهای ضدسرطان استفاده می شود که معمولا به صورت ترکیبی از چند دارو استفاده می شود.این داروها به حالت تزریقی یا خوراکی استفاده می شوند که در هردو ماده شیمیایی به جریان خون وارد و به کل بدن می رود.

هورمون درمانی:

معمولا از دو هورمون استروژن و پروژسترون استفاده می شود که این دو نمی گذارند سلولهای سرطانی هورمون مورد نیازشان را دریافت کنند و از بین می روند.

درمان بیولوژیک :

در این روش به سیستم ایمنی بدن برای مقابله با توده سرطانی کمک می شود. به این صورت که معمولا از ماده هرسپتین   (Herception) که نوعی پادتن است و در آزمایشگاه ساخته می شود، استفاده می شود و به ورید تزریق می شود.

این روش یا به تنهایی یا همراه شیمی درمانی صورت می گیرد.

ترمیم سینه بعد از سرطان سینه

بسیاری از خانم های مبتلا به سرطان سینه از برداشتن سینه ها واهمه دارند ، در برخی موارد که به دلیل بزرگ بودن توده یا خصوصیات و نحوه‌ی رشد آن نمی توان سینه را نگه داشت برداشتن سینه لازم می باشد و این عمل باعث ناراحتی خانم ها خواهد شد .
با پیشرفت علم پزشکی و جراحی زیبایی می توان این نکته را بیان نمود که می توان بعد از جراحی برداشتن توده های سرطانی از سینه می توان بافت سینه را ترمیم کرد و البته این اقدام از طریق پروتز های سینه میسر خواهد شد .

بازسازی سینه بعد از درمان سرطان

معمولا توده های سرطانی در مراحل اولیه بسیار کوچک هستند و تشخیص به هنگام سرطان می تواند از رشد و شیوع آن جلوگیری نماید ، در چنین حالتی نیازی به برداشتن سینه نیست و این اجازه را به پزشکان می دهد که بدون برداشتن کامل سینه، سرطان این عضو را درمان کنند، در مواردی که بیماری حاد نیست و توده های سرطانی تنها بخشی از سینه را در بر گرفته اند کمتر مجبور به برداشتن سینه برای درمان سرطان سینه می باشد ، اما همانطور که بیان شد بزرگ بودن توده یا خصوصیات و نحوه‌ی رشد آن در بدن می تواند زمینه برداشتن سینه را فراهم نماید . در این شرایط نیز ترمیم سینه می تواند گزینه ی مناسبی برای حفظ روحیه و اعتماد به نفس فرد شود .
سوالات شما در رابطه با جراحی سینه:

مناسب ترین زمان برای باز سازی سینه پس از درمان سرطان چه زمانی است؟

در برخی از موارد ترمیم سینه بلا فاصله پس از عمل جراحی انجام می شود ، البته ترمیم و درمان به صورت همزمان با عمل جراحی برداشتن سینه قابل انجام است.
در شرایطی که بعد از عمل نیاز به انجام شیمی درمانی یا رادیوتراپی باشد ، نیاز است تا فرد ترمیم سینه ها را تا ۶ ماه پس ازاتمام کلیه‌ی درمان ها به تعویق بیاندازد .
جراحی ترمیم سینه زمان مشخصی ندارد ، اگر فردی بعد از چند سال تصمیم به این جراحی بگیرد مشکلی ایجاد نخواهد شد و امکان بازسازی سینه وجود خواهد داشت .

منتظر انتقادات و پیشنهادات شما هستیم. مدیریت وب سایت کلینیک درمان سرطان باران

انواع سرطان سینه

    • سرطان مجرایی : در این نوع سرطان سینه سلول های سرطانی فقط داخل مجرای سینه رشد میکنند . با لمس سینه خود اگر احساس کردید که توده ای در سینه وجود دارد و یا از نوک سینه مایعی غیر از شیر خارج شد حتما به پزشک مراجعه کنید. ۸۰ تا ۹۰ درصد کسانی که مبتلا به سرطان سینه میشوند از این نوع میباشند
    • سرطان لوبولی: با جمع شدن شیر مادر دراین لوبول ها و ایجا توده سفت و تورم ، تغییر در ظاهر سینه جزء علائم این سرطان میباشد و تشخیص این نوع سرطان از طریق نمونه برداری از بافت سینه میباشد
    • سران التهابی: در این نوع از سرطان سینه ظاهر سینه ملتهب میشود بصورتی که موجب قرمزی و ورم سینه میشود .

حال اگر علائمی که در زیر گفته میشود در خود دیدید حتما به پزشک مراجعه فرمایید:

  • تغییر ناگهانی در اندازه سینه بطوری که بزرگتر شود
  • پوست سینه همانند پوست پرتقال شود
  • خارش داشتن پوست سینه
  • درد سینه
  • گرم و سفت شدن سینه
  • نوک سینه تورفته باشد

۱۰درمان خانگی برتر برای رفع چین و چروک پوست

این نوشتار به ۱۰درمان خانگی برتر برای رفع چین و چروک پوست می پردازد.

برخی از افراد به شدت می‌کوشند که از نگاه کردن به آینه اجتناب کنند زمانی که چین و چروک‌شان همراه با افزایش سن‌شان بیش‌تر می‌شود. چین و چروک‌ها در اثر پوست نازک و شل شده ایجاد می‌شود و به ویژه در صورت، گردن، پشت دست، و قسمت بالای ساعد پدیدار می‌شوند.

چین و چروک پوست

زمانی که کلاژن و الاستین در بافت همبند پوست به علت تغییرات در فیبروبلاست که کلاژن و الاستین تولید می‌کند، ضعیف شده و از بین می‌روند، چین و چروک به عنوان بخشی از روند طبیعی پیری، رخ می‌دهد.

چین و چروک زودرس و یا بیش از حد می‌تواند در اثر عواملی مانند قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و یا محیط‌های ناخوشایند، سیگار کشیدن، استفاده از داروهای خاص، استرس بیش از اندازه، کاهش وزن ناگهانی، از دست دادن ویتامین‌ای و استعداد ژنتیکی ایجاد شود.

داروهای خانگی بسیار زیاد و آسانی وجود دارند که به کاهش و رفع چین و چروک پوست کمک خواهند کرد و از به وجود آمدن چین و چروک‌های جدید جلوگیری می‌کنند.

wrinkles-home-remedies

در ادامه با ۱۰درمان خانگی برتر برای رفع چین و چروک پوست آشنا خواهید شد:

۱. روغن زیتون

روغن زیتون، برای ماساژ دادن پوست شما فوق‌العاده‌ است. این روغن منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها مانند ویتامین آ و‌ای است، که با رادیکال‌های آزادی که به پوست آسیب‌ می‌رسانند، مبارزه می‌کنند.

  • ماساژ دائم منطقه‌ی آسیب‌دیده‌ی پوست با روغن زیتون، سلول‌های پوست را مرطوب، بهسازی و حتی بازسازی خواهد کرد. زیرا روغن به عمق پوست نفوذ می‌کند، به مدت طولانی از آن مراقبت می‌کند و آن را مرطوب نگه می‌دارد.
  • گزینه‌ی دیگر این است که چند قطره عسل را با چند قطره روغن زیتون و گلیسیرین ترکیب کنید. این ترکیب را روی پوست‌تان دو بار در روز ماساژ بدهید. این کار سلول‌های مرده را از بین می‌برد و به سفت شدن پوستی که افتادگی دارد کمک می‌کند.شما همچنین می‌توانید برای جلوگیری از چین و چروک و کاهش آن، پوست خود را با روغن نارگیل، روغن شترمرغ، روغن بادام یا روغن ویتامین‌ای ماساژ بدهید.

۲. شنبلیله

برگ، دانه و حتی روغن شنبلیله به عنوان پادزهری برای مشکلات پوستی مختلف، از جمله چین و چروک عمل می‌کند. برگ‌های آن غنی از ویتامین و مواد معدنی هستند که می‌توانند به راحتی توسط بدن جذب شوند و زمانی که این روش به طور منظم انجام شود به درمان و رفع چین و چروک پوست و خطوط ریز کمک می‌کند.

  • یک مشت برگ شنبلیله تازه را له کنید و آن را به شکل خمیر سفتی دربیاورید. خمیر را روی صورت خود بگذارید و اجازه بدهید شب تا صبح روی صورت‌تان بماند. صبح آن را با آب ولرم بشویید.
  • شما همچنین می‌توانید صورت خود را با آب جوشیده با دانه‌ی شنبلیله بشوئید یا روغن شنبلیله را روی چین و چروک و خطوط ریزتان استعمال کنید.

۳. آلوئه‌ورا

گیاه آلوئه‌ورا حاوی اسید مالیک است که با بهبود خاصیت ارتجاعی پوست، به کاهش یا رفع چین و چروک پوست کمک می‌کند.

  • خیلی راحت یک برگ آلوئه‌ورا تهیه کنید و ژل داخل آن را استخراج کنید. ژل تازه را روی پوست‌تان بمالید و اجازه بدهید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند. سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید.
  • روش دیگر این است که یک قاشق چای خوری ژل آلوئه‌ورا و محتویات یک کپسول ویتامین‌ای را با هم مخلوط کنید. این ترکیب را روی مناطقی که چین و چروک‌ها در حال شکل‌گیری هستند، بمالید. نیم ساعت صبر کنید و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

۴. زنجبیل

زنجبیل به دلیل آنتی‌اکسیدان بالایی که دارد، به عنوان یک روش عالی برای درمان و رفع چین و چروک پوست عمل می‌کند. علاوه بر این، به ممانعت از نابودی الاستین، یکی از علل اصلی چین و چروک و خطوط ریز کمک می‌کند.

  • کمی زنجبیل رنده شده را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. این مخلوط را هر روز صبح بخورید.
  • شما همچنین می‌توانید روزی دو بار چای زنجبیل بنوشید.

۵. موز

موز سرشار از ویتامین، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که با علل چین و چروک و خطوط ریز مبارزه‌ می‌کنند. استفاده از این درمان دو بار در هفته، پوست‌تان را دوباره جوان می‌کند و چین و چروک را به شیوه‌ای طبیعی درمان می‌کند.

  • دو موز رسیده را له کنید و آن را به شکل خمیر سفتی دربیاورید. خمیر را در مناطقی که چین و چروک دارد، بگذارید. اجازه بدهید به مدت حداقل نیم ساعت بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید. سپس کمی مرطوب‌کننده روی پوست‌تان بزنید.
  • روش دیگر این است که شما می‌توانید مخلوطی از یک موز له‌شده و آووکادو را، همراه با کمی عسل استفاده کنید. پوست صورت‌تان را با این مخلوط بپوشایند، ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس آن را بشویید.

۶. بادام

بادام منبع عالی فیبر، ویتامین ای، آهن، روی، کلسیم، اسید فولیک، و اولئیک اسید است، که ترکیب این‌ها می‌تواند روند پیری را به تاخیر اندازد و چین و چروک را درمان کند.

  • چند بادام را در شیر خام خیس کنید و اجازه بدهید شب تا صبح بماند. صبح، پوست‌شان را جدا کنید و آنها را له کنید و به شکل خمیر سفتی دربیاورید. خمیر را روی پوست و حتی برای خلاص شدن از حلقه‌های تیره زیر چشم‌تان بگذارید. به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس آن را با آب ولرم بشویید. برای گرفتن نتیجه‌ی بهتر، این کار را هر روز انجام بدهید.
  • برای به تاخیر انداختن عوارض پیری، همچنین می‌توانید روغن بادام را روی پوست‌تان ماساژ دهید.

۶. هویج

هویج دارای میزان بالایی از ویتامین آ است که تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و پوست را صاف نگه می‌دارد.

  • دو یا سه هویج بزرگ را در آب بجوشانید تا نرم شوند. هویج را با کمی عسل مخلوط کنید تا به شکل خمیر دربیاید. آن را مستقیم روی صورت‌تان بگذارید. اجازه بدهید حدود نیم ساعت بماند و سپس آن را با آب ولرم آبکشی کنید.
  •  روش دیگر این است که آب هویج و عسل را به میزان مساوی ترکیب کنید و هر صبح و شب روی پوست‌تان بگذارید. به مدت ده دقیقه صبر کنید و سپس آن را بشوئید.
  • همچنین، هویج خام را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید.

۸. آب لیمو

آب لیمو غنی از اسید‌سیتریک است که به عنوان یک لایه‌بردار قوی عمل کرده و کمک‌تان می‌کند از شر سلول‌های مرده‌ی پوست خلاص شوید. همچنین به عنوان پاک‌کننده، پوست را عمیقا تمیز می‌کند و علاوه بر کم کردن و رفع چین و چروک پوست، خطوط ریز و نشانه‌های دیگر پیری مانند حلقه‌های تیره، و لکه‌ها را نیز محو می‌کند.

  • به آرامی کمی آب لیمو به پوست صورت خود بمالید. اجازه بدهید به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند و سپس صورت‌تان را با آب شستشو دهید. این کار را دو تا سه بار در روز انجام بدهید.
  • به عنوان روشی دیگر، می‌توانید ماست، عسل، روغن ویتامین‌ای و آب لیمو را به میزان یک قاشق چای‌خوری از از هر کدام مخلوط کنید. این ترکیب را روی صورت‌تان بگذارید، به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس آن را آبکشی کنید.
  • روش دیگر این است که برای درمان چین و چروک و به تاخیر انداختن روند پیری به طور طبیعی، آب لیمو را با پودر آملا (انگور فرنگی هندی) مخلوط کنید و برای صورت‌تان استفاده کنید.

۹. آناناس

آناناس دارای آنزیم‌هایی است که قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهند، پوست را مرطوب می‌کنند، و به از بین بردن سلول‌های مرده‌ی پوست کمک می‌کنند. این میوه همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدان، فیبر و ویتامین‌هایی است که سلامت پوست را افزایش می‌دهند.

  • گوشت آناناس را در منطقه‌ی آسیب‌دیده‌ی پوست ماساژ دهید. اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند تا خشک شود، و سپس با آب گرم یا سرد بشویید.
  • روزی یک بار آب یک آناناس سبز را روی پوست‌تان بمالید و به مدت پنج دقیقه صبر کنید، سپس صورت‌تان را بشوئید. این روش برای درمان گودی‌های سیاه اطراف چشم نیز بسیار عالی است.

۱۰. آب

آب قابل شرب یکی از ساده‌ترین و موثرترین داروهای خانگی برای درمان و رفع چین و چروک پوست است. آب بدن را هیدراته نگه می‌دارد و سطح رطوبت پوست را حفظ می‌کند. وقتی بدن دچار کم آبی شود، پوست به طور کلی ظاهری مسن‌تر خواهد داشت.

اطمینان حاصل کنید که آب خالص و فیلتر شده می‌نوشید، زیرا آب فیلتر نشده ممکن است حاوی اندکی مواد شیمیایی باشد که می‌توانند به پوست شما آسیب برسانند.

حداقل دو لیتر در روز آب فیلتر شده بنوشید. یک لیوان هنگام صبح برای شروع روز بنوشید و پس از آن در طول روز یک بطری آب در کنارتان داشته باشید. اما از مصرف الکل و نوشابه‌های گازدار اجتناب کنید.

چند نکته‌ی مفید دیگر در ادامه آمده است:

  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید را محدود کنید، به خصوص در ساعاتی که نور خورشید قوی است.
  • استرس‌تان را کم یا آن را مدیریت کنید زیرا استرس مزمن، روند پیری سلولی پوست را تسریع می‌کند.
  • سیگار را ترک کنید زیرا می‌تواند به کلاژن آسیب رسانده و باعث چین و چروک زودهنگام شود.
  •  مقدار بیش‌تری از ویتامین ث و غذاهای غنی مانند پرتقال، بلوبری، گریپ فروت، آناناس، کلم بروکلی، فلفل دلمه‌ای، اسفناج، و کلم کالی در رژیم غذایی‌تان بگنجانید. ویتامین ث تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند. مواد غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ نیز پوست شما را جوان و پُر نگه می‌دارد.
  • به اندازه‌ی کافی بخوابید و ترجیحا به پشت بخوابید تا از به وجود آمدن خطوط خوابی که در نهایت به چین و چروک تبدیل می‌شوند، جلوگیری کنید.
  • حالات صورت‌تان مانند درهم کشیدن چشم‌ها یا اخم کردن را کنترل کنید، زیرا این حرکات باعث می‌شوند عضلات صورت بیش از اندازه کار کنند.

پیری یک پدیده‌ی طبیعی است که منجر به تشکیل چین و چروک و خطوط ریز بر روی پوست می‌شود، اما این درمان‌ها به شما کمک می‌کنند روند آن را کند کنید. شما می‌توانید برای چندین سال آینده جوان‌تر به نظر برسید.


عادت های خوب و بد در مورد افتادگی سینه

برای اکثر خانم ها شکل و چگونگی استقرار و استحکام سینه ها از اهمیت برخوردار است و بسیاری از آنها بر این باورند که این عامل را می توان یکی از مولفه های زیبایی زنان به حساب آورد.


برای بیشتر خانم ها شکل و چگونگی استقرار و استحکام سینه ها از اهمیت برخوردار است و بسیاری از آنها بر این باورند که این عامل را می توان یکی از مولفه های زیبایی زنان به حساب آورد. در این میان، برخی عادت ها نیز وجود دارند که می توانند باعث نازیبا شدن سینه و بدشکلی یا بداستقراری پستان ها شوند. از سوی دیگر، روش هایی هم وجود دارند که می توانند به زیباتر شدن فرم سینه ها یا درمان افتادگی سینه کمک کنند. در این مطلب می توانید با عادت ها و تمرین های موثر در این زمینه آشنا شوید.

بد فرم شدن سینه ها به علت ۷ عادت مضر

اگر احساس می کنید سینه هایتان افتاده و چروکیده شده و نازیبایی آنها بر سلامت روانتان تاثیر منفی گذاشته، در عادت های روزمره تان تجدیدنظر کنید. ممکن است با یکی از این عادت ها دست به گریبان باشید و با اصلاح عادت تان مشکل بد شکلی و بد فرمی سینه خود را حل کنید.

۱- تراشیدن موی پستان

روی سینه برخی خانم ها موهایی وجود دارد که برخی از خانم ها برای زیباتر شدن ترجیح می دهند آنها را بردارند. تراشیدن این موها با تیغ نه تنها خطرناک است، بلکه حتما بروز برخی عفونت ها و رشد موی زیرپوستی را افزایش می دهد. بهترین کار به جای تراشیدن، برداشتن موها از ریشه است. اگر تعداد موهای سینه کم است، این کار را با موچین انجام دهید و اگر زیاد است با لیزر.

۲- استفاده از پروتز سینه

این روزها استفاده از پروتز پستان به نحوی همه گیر شده است اما قبل از انتخاب این روش زیبایی سینه باید دلیل قانع کننده ای داشته باشید. فراموش نکنید بعد از قرار دادن پروتز امکان درآوردن آن وجود ندارد زیرا در این حالت پستان ها افتاده و چروکیده می شوند. در ضمن، به هر حال خط جراحی زیر پستان وجود خواهد داشت.

۳- عدم استفاده از مرطوب کننده ها

از علل دیگر که باعث نازیبایی سینه های می شود عدم استفاده از مرطوب کننده است. استفاده از کرم های مرطوب و چرب کننده به خصوص در افرادی که پوست بدنشان خشک است، می تواند از پیری زودرس پوست پیشگیری کند.

۴- بد شکلی سینه به علت کاهش و افزایش متناوب وزن

اگر اهل رژیم گرفتن ها متناوب هستید، باید بدانید که کاهش و افزایش وزن به صورت متناوب دشمن زیبایی پستان های شما هم هست. با کاهش و افزایش وزن مکرر، الاستیسیته سینه ها کاهش می یابد و پستان هایتان افتاده می شود. احتمال بروز استریا هم روی آن افزایش می یابد. خطوط استریا معمولا در ابتدا صورتی و قرمزرنگ هستند اما به مرور سفید می شوند. با این حال راه درمان قطعی ندارند و می توانند پستان را نازیبا کنند.

۵- پوشیدن لباس زیر تنگ

هنگام خرید به اندازه لباس زیرتان توجه کنید لباس زیر تنگ می تواند باعث تروما و دیستروفی (کوچک شدن و نازیبایی) پستان ها شود.

۶- افتادگی سینه ها با افزایش سن به علت کم تحرکی

برخلاف آنچه بسیاری از افراد گمان می کنند، ورزش کردن برای پستان ها مضر است. با افزایش سن، پوست پستان کشسانی خود را از دست می دهد و پستان ها افتاده می شوند. ورزش به تقویت ماهیچه های نگهدارنده پستان کمک می کند و باعث بالا ماندن آنها می شود.

۷- عدم معاینه منظم سینه ها

معاینه مرتب سینه ها برای تشخیص سرطان سینه ضروری است و به تمام خانم ها توصیه می شود سالانه ۲ بار از ۴۰ سالگی به بعد، به خصوص اگر زمینه خانوادگی ابتلا به سرطان پستان را دارند، این کار را انجام دهند. یک دوم زنان معمولا خودشان متوجه ابتلایشان به سرطان پستان می شوند.

۷ عادت مفید برای سلامت و زیبایی سینه ها

اگر احساس می کنید پستان هایتان افتاده و چروکیده شده و نازیبایی آنها برسلامت روانتان تاثیر منفی گذاشته، نگران نباشد؛ زیرا با ترک عادت های منفی و پایبندی به عادت های مثبت می توانید به زیبایی مجدد سینه کمک کنید.

۱- لباس زیر تنگ نپوشید

با افزایش سن، سینه ها دچار افتادگی می شوند. استفاده از لباس زیر گشاد با بندهای شل می تواند این افتادگی را تشدید کند. برخی از انواع لباس زیر نه تنها پستان ها را به خوبی جمع می کنند، بلکه این خاصیت را دارند که آنها را بالا بکشند. بسیاری از خانم هایی که دچار افتادگی پستان می شوند، سعی می کنند با خرید لباس زیر تنگ پستان را بالا نگه دارند اما اینکار اشتباه است و باعث صدمه پستان می شود. بهترین کار این است که لباس زیر با اندازه مناسب تهیه کنید و هر سال با توجه به تغییرات بدنی با کم و زیاد شدن وزن اندازه لباس زیر را هم تغییر دهید.

۲- برای جلوگیری از افتادگی سینه طاقباز بخوابید

به گفته محققان آمریکایی، نوع خوابیدن خانم ها می تواند در پیری سریع تر پستان هایشان موثر باشد. خانم هایی که عادت دارند به شکم بخوابند، سریع تر دارای چین و چروک در ناحیه پستان می شوند. خوابیدن به کمر بهترین شیوه برای جوان ماندن پوست ناحیه سینه و پیشگیری از افتادگی پستان است.

۳- در موارد ضروری از پروتز سینه استفاده کنید

کاشت پروتز تنها برای تغییر اندازه سینه نیست. اگر دچار تحلیل بافت پستان شده اید، کاشت پروتز می تواند کمک کننده باشد اما پروتز به بالا رفتن پستان کمک نمی کند.

۴- لباس زیر ضخیم بپوشید

برای سینه های افتاده به جای لباس زیر نازک بهتر است انواع ضخیم را انتخاب و بند آن را طوری تنظیم کنید که نه خیلی سفت باشد و نه خیلی شل. لباس های زیر از جنس دانتل نازک برای افرادی که دچار افتادگی پستان هستند، مناسب نیست.

۵- برای جلوگیری از افتادگی سینه دوش آب خنک بگیرید

اگر دچار افتادگی پستان شده اید یا می خواهید از آن پیشگیری کنید، دوش آب خنک هم توصیه می شود. دوش آب خنک باعث تنگ شدن عروق و سفت شدن پوست می شود و این کار به بالا کشیده شدن سینه کمک خواهد کرد. این تمرین را باید هر روز تکرار کنید.

۶- از ضدچروک و مرطوب کننده مناسب استفاده کنید

با افزایش سن، پوست الاستیسیته خود را از دست می دهد و در نتیجه سینه ها دچار افتادگی می شوند. از سوی دیگر، مثل پوست سایر نقاط بدن ناحیه گردن و جناق هم دچار چین و چروک می شود. استفاده مرتب از کرم های مرطوب کننده و برخی کرم های ضدچروک می تواند تا حدی از افتادگی سینه پیشگیری کند. کرم های حاوی پروتئین های گیاهی و مرطوب کننده های دریایی کنار تزریق کلاژن و اسید هیالورونیک می تواند کمک کننده باشد.

۷- برای جلوگیری از افتادگی سینه ورزش های هدفمند انجام دهید

برای جوان سازی سینه ها لازم نیست در کلاس ایروبیک ثبت نام کنید. کافی است ۲ توپ تنیس را در دست بگیرید و دست هایتان را بالاتر از سطح شانه تان بگیرید و آرنجتان را خم کنید. سپس توپ ها را فشار دهید و بعد رها کنید. این تمرین را در طول روز در ۳ نوبت و در هر نوبت دست کم برای مدت ۳ دقیقه انجام دهید.

رازهای جذب دیگران,چگونه جذاب باشیم

رازهای جذب دیگران,چگونه جذاب باشیم

چگونه شخصی جذاب و مورد پسند مردم باشیم و با دیگران به راحتی ارتباط برقرار کنیم

چگونه حرف بزنیم تا شخصیت جذابی داشته باشیم
چگونه حرف بزنیم تا شخصیت جذابی داشته باشیم

بیشتر اوقات زندگی روزمره ما به مراوده و گفتگو و تعامل با دیگران میگذرد. در منزل، محل کار، خیابان، تاکسی، مغازه، کلاس درس و … در این میان همیشه عده‏ای انگشت شمار از افراد در میان دیگران برتر بوده و نامشان زبانزد دیگران است. همچنین همیشه باعث جذب سایرین شده و در کل افرادی پرنفوذ و تاثیرگذار هستند. البته جذابیت شخصیتی با جذابیت زیبا بودن فرق دارد. جذابیت و گیرایی شخصیتی کاملا اکتسابی است و آگاهانه و یا ناآگاهانه کسب میشود. اینگونه افراد هیچ فرقی با دیگران ندارند؛ مثلا ستاره داشته و یا اینکه جادوگری بدانند بلکه به صورت دانسته و یا ناخودآگاه یک سری قوانین را همیشه رعایت می‏نمایند که همین قوانین عامل برتری و جذب دیگران و عامل نفوذ در اذهان است. ما نیز می‏توانیم اینطور باشیم. در اینجا به بعضی از این عوامل اشاره‏ای مختصر می‏نمایم :

1- کمتر حرف بزنیم : این بدان معنا نیست که حرف نزنیم و یا سرمان در لاک خودمان باشد. بلکه هرجا نیاز به صحبت کردن بود خود را نشان داده و نظر خود را ایراد کنیم. متاسفانه بعضی افراد اینطور برداشت می‏نمایند که کم گویی یعنی هیچ‏گویی و همین امر باعث منزوی شدن و دور شدن از اجتماع می‏گردد.

2- قبل از شروع صحبت حداقل ۳۰ ثانیه فکر کنیم : فکر کردن قبل از شروع صحبت هر چند کم و کوتاه باعث گزیده‏گویی شده و از هرگونه گاف زدن و همچنین بیهوده گویی و با عجله صحبت کردن جلوگیری می‏کند. حتما دیده‏اید افرادی که پس از شنیدن حرفی یا سوالی مدت زمانی کوتاه آنرا حلاجی نموده و سپس بیان می‏نمایند و اکثر اوقات جواب آنها بسیار متین و درست است و هیچ جای ایراد نیست. اما امان از افرادی که آنچه به ذهنشان می‏آید را بیان می‏نمایند، بدون اینکه حتی لحظه‏ای در مورد آن فکر کنند. به اصطلاح با صدای بلند فکر ‏می‏کنند و اکثر اوقات حرفهایی می‏زنند که باعث پشیمانیشان می‏گردد. فکر کردن آسان است. تمرین کنیم.

3- با صدای بلند نخندیم : خنده با صدای بلند شخصیت انسان را زیر سوال می‏برد. هیچ انسان گرانمایه‏ای را نخواهید دید که با صدای بلند خندیده و یا قهقهه بزند. از بازیگران معروف سینما (در زندگی شخصی) گرفته تا بزرگان و دانشمندان. با صدای بلند خندیدن باعث جلب توجه دیگران شده و با توجه به اینکه دیگران نمی‏دانند مطلب شما چقدر خنده‏دار است، باعث سوء برداشت آنها می‏شود.

4- لبخند بزنیم : یک لبخند کوچک باعث جذب می‏شود. هر انسان دارای کودک درونی است که آن کودک درون به آنچه که خود بخواهد جذب می‏شود چه بخواهیم و چه نخواهیم. اخلاق کودک درون دقیقا مانند کودکان است و به چیزهای زیبا عکس العمل مثبت نشان می‏دهد. پس همانطور که یک کودک جذب یک لبخند می‏شود، ما نیز جذب چهره‏های بشاش و خنده‏رو می‏شویم. همچنین لبخند باعث زیباشدن چهره می‏شود.

5- در امور دیگران دخالت نکنیم : برایتان چقدر پیش آمده که با تلفن همراه یا شخصی دیگر صحبت می‏کرده ‏اید که دقیقا پس از پایان صحبت، یک نفر دیگر آمده وگفته "چی شده؟"؟ حتما برایتان پیش آمده است که این قضیه کمی باعث تنفر شما شده است. امور دیگران به ما ربطی ندارد زیرا اگر ربط داشت، با ما نیز در میان گذاشته می‎‏شد. دخالت در امور دیگران باعث دفع آنها شده و نوعی دورشدن را ایجاد می‏نماید. زیرا با توجه به شناختی که افراد از شخص فضول دارند، از رفت و آمد و حتی صحبت مقابل وی خودداری می‏کنند.

6- شوخ طبع باشیم ولی بسیار بسیار کم شوخی کنیم : شوخی هرقدر هم کوچک می‏تواند باعث رنجش شود مگر اینکه این شوخی با فکر قبلی و بررسی بیان شده و یا انجام شود. مثلا شوخی‏هایی که با شخصیت افراد رابطه دارد باعث قتل شخصیت می‏شود. شوخی اگر در حد یک لبخند کوچک و ملیح باشد، بسیار شیرین است و نه بیشتر. شوخی فراوان انرژی ذهنی را کاسته و جذابیت را از بین می برد. چراکه شوخی بتدریج پرده های حرمت را پاره کرده و کم کم موجب بی احترامی می شود. با این حال تبسم به چهره جذابیتی عمیق می بخشد. در تبسم سنگینی و متانت موج می زند ولی در خنده زیادی و شوخی سبکی و کاهش جذابیت نهفته است.

7- آنچه هستیم باشیم : از بیان حرفهای بیخودی و دروغ و بزرگ کردن خود بپرهیزیم. آنچه که هستیم باشیم به این معنا که خود را بزرگتر از آنچه هستیم جلوه ندهیم و سعی نکنیم خود را به زور در دل مردم جای دهیم.

8- به وضع ظاهری خود برسیم : یکی از عواملی که باعث تاثیرگذاری در بین سایرین می‏شود، خوش لباسی، خوشبویی و خوش صورتی است. مطمئنا هیچ کس دوست ندارد با شخصی که دهان او بوی بد می‏دهد و یا لباسش پاره است دمخور شود. ضمن اینکه هماهنگی و پاکیزگی ناخودآگاه باعث جذب مردم می شود. البته باید دقت شود که لباس های عجیب و غریب باعث جذب نمی شود. تمیزی و اطوی لباس، موهای مرتب، دهان خوشبو مجذوب کننده است. اما آراستگی ظاهری فقط به پوشش داخل و خارج خلاصه نمی شود بلکه حرفهای زیبا، جملات مثبت، اعمال درست نیز باعث جذب است.

9- سکوت را تمرین کنیم : بعضی افراد می پندارند که هر چه شلوغتر و پر صداتر باشند بیشتر جذب می شوند ولی اینطور نیست. سکوت تاثیری ذهنی در افراد می گذارد. هنگام سکوت، در اطراف خود ایجاد خلاء می نماییم و این خود باعث جاذبه است. ضمن اینکه سکوت انسان را عاقلتر و با تجربه تر نشان می دهد، زمینه ای مناسب برای صمیمیت است. البته سکوت ناشی از ترس و عدم اعتماد بنفس، باعث کاهش جذابیت است. همچنین نرم و با ملایمت صحبت کنیم چراکه جیغ، داد و هوار، بلند صحبت کردن و خشن و عصبی بودن باعث قطع اعتماد مردم می شود.

10- فرد محترمی باشیم : به خود و دیگران احترام بگذاریم. بی ادبی در کلام و گفتار و رفتار از جذابیت بسیار می کاهد. باید در ظاهر آراسته و در باطن وارسته بود. شخص مودب و متین و محترم بی تردید جذاب تر از بی ادبان است. هتاکی و ناسزا گفتن حتی به افراد بدصفت و بی شخصیت و همچنین تحقیر و تمسخر و غیبت و بدگویی مخالف با احترام است.

11- در رفتار و کلام قاطعیت داشته باشیم : سست عنصر نبودن و پای تصمیمات و تعهدات ماندن موجب جذابیت است. افرادی که شخصیتی قاطع دارند هدفهای مشخص و ارزشهای معینی و برنامه های مدونی دارند و بلااستثنا جذابند. قدرت "نه" گفتن به درخواست های بی ارزش دیگران موجب رویش جذابیت است. بعضی افراد خود را فدای این و آن می کنند و هرکار مثبت یا منفی را قبول میکنند و اینطور می خواهد در دل دیگران رخنه کنند که نمی شود. جذابیت یعنی مصمم بودن و قاطعیت در رفتار و گفتار.

12- مراقب امیال و غرایز شخصی خود باشیم : افراد دارای شخصیت مسلط و چیره بر غرایز و امیال، دارای تسلط بیشتری هستند. کسانی که بر میل جنسی، میل غذا خوردن، عواطف و هیجانات خود مسلط هستند، جذابیت معنوی دارند. تاثیر روانی گذاشته و انرژی مثبت از وجودشان فوران می کند. کسانی که غریزی و هوی هوسی هستند و مدام در پاسخ به امیال خود به سر می برند و نمی توانند خود را کنترل نمایند و خصوصا به زبان و نگاه خود مسلط نیستند، هیچگاه به جذابیتی که انتظار دارند دست نخواهند یافت و مسلما بدون کسب جذابیت از تاثیرگذاری هم خبری

آموزش عشوه گری و ناز زنانه برای جلب توجه همسر

آموزش عشوه گری و ناز زنانه برای جلب توجه همسر

آموزش عشوه گری زنانه 2

 

خانم های زیادی هستند که تمایل دارند شیوه های عشوه گری برای شوهر رو یاد بگیرن . مخصوصا دخترانی که تا زمان ازدواج ، خودشون رو پاک نگه داشتند و اصطلاحا آفتاب مهتاب ندیده هستند..l
در این آموزش قصد داریم به ساده ترین شکل ممکن به شما خانم ها یاد بدیم که چطور به صورت حرفه ای برای شوهرتون عشوه گری کنید
برای شروع باید بدونید که نیازی به خرید هیچ وسیله ای نیست .خدا قبلا به صورت مادرزادی همه ی لوازم رو بهتون داده .یه سری لباس لازم دارید که به طور قطع با همین لباس هایی که دارید کارتون راه می افتاده.
قبلش باید عرض کنم که نمی خوایم موشک هوا کنیم . پس برای یاد گرفتن ناز و عشوه ، نیازی به هوش بالا نیست
۱ – طرز ایستادن
از ایستادن شروع می کنیم .شما هر حالتی به غیر از حالت خبر دار(نظامی) بایستید جنبه ی ناز و عشوه پیدا می کنه !اگه لباس  تحریک کننده پوشیده باشید درجه ی عشوه گری بالا میره اگه از دست ها کمک بگیرید به نقطه ی جوش نزدیک میشید .مثلا روی پای راست تکیه کنید .دست راست رو هم روی کمر(محل کمربند)بذارید.گردن رو کمی کج کنید .با گوشه ی چشم اون فلک زده ( شوهر ) رو نگاه کنیدبا دست دیگه با لب ها یا موها یا لباستون بازی کنید
اگه محل بازی دست چپ ، مناطقی مثل سینه ها باشه یا دامن رو بالا بزنه یا پایین بکشه ، باید صدای انفجار شوهر رو بشنوید
۲ – نوع حرف زدن
با شوهرتون رسمی و اداری صحبت نکنید.همیشه وقتی قصد عشوه گری دارید ، نوع حرف زدن تون باید کـــش دار باشه . حرف های عاشقانه ، درخواست ها ، خواهش ها و غیره رو باید کش دار بگید
مثلا :
حمیـــــــــــد ! منو نیگــــــاه!
حالت بدن هم مهمه ! همیشه سر به سمت چپ یا راست باید خم باشه . اگه قصد تحریک جنسی ندارید ، با موهاتون بازی کنید . اگه رابطه می خواید که در شماره یک عرض شد با دست چپ چه کار کنید
۳ – طرز لباس پوشیدن
این سبک معمولا زمانی استفاده میشه که هدف از ناز و عشوه تحریک جنسی و آم*ی*ز*ش باشه . این اتفاق معمولا باید ۲ بار در هفته رخ بده
لباس تحریک کننده بپوشید . بعد برید جلوی شوهرتون . سعی کنید با موج دادن به بدن ، اون قسمت هایی از بدن تون که شوهرتون بیشتر با اونا تحریک میشه رو نمایش بدید .
بهتر اینه یه دفعه ل*خ*ت نشید . بلکه باید چند دقیقه باید طول بکشه . در واقع باید عذابش بدید .چطوری ؟
فرض کنید شوهرتون مثلا از بالاتنه ی ! شما بیشتر تحریک میشه . میرید جلوش ، اول کمی نمایشش بدید . بعد نشون بدید که اون قسمت رو می خواید ل*خ**ت کنید . کمی لباس رو پایین بکشید . به چشماش نگاه کنید . با اشاره بهش بگید که به بالاتنه ی ! شما نگاه کنه . حرکات موجی دورانی بدن باید ادامه داشته باشه . حالا کمی بیشتر پوشش اون قسمت رو پایین بکشید . دوباره اشاره و دوران رو ادامه بدید . این روند باید تا زمانی ادامه پیدا کنه که حدود ۸۰ درصد بالاتنه ی شما لخت شده باشه .
حالا موقع حال گیریه !!! پوشش رو کامل بکشید بالا !!!
دوباره شروع کنید . البته با دو برابر سرعت بیشتر . بازم تا حدود ۸۰ درصد پیش برید . کمی مکث کنید و بعد آروم آروم پوشش رو به طور کامل کنار بزنید . بذارید چند لحظه اون قسمت رو ببینه . دوباره غلافش کنید !
برید سراغ اندام بعدی …
۴ – عشوه با موهای سر !
اگه موهای بلندی دارید می تونید در حالت ۱ با قسمتی از اونا بازی کنید . اگه قصد آمیزش دارید می تونید بعد از برهنه کردن بالاتنه ، با موهاتون اون قسمت ها رو بپوشونید و حرکاتی شبیه حالت ۳ رو انجام بدید .
۵ – راه رفتن زنانه
راه رفتن زنانه روشی در راه رفتن هستش که در اون خانم ها سعی می کنن قدم ها رو روی یک خط بردارند .
این طوری ——————–
نه این طوری _–_–_–_–_–_–
خانم هایی که شوهرشون از طریق با****سن تحریک میشن اگه زنانه راه برن ، فوق العاده برای شوهرشون تحریک کننده تر خواهد بود . اگه می خواید آتیشش رو تند تر کنید وقتی قدم راست رو بر میدارید طبیعتا باسن به سمت راست متمایل میشه و بلعکس . حالا شمایی که می خواید تحریک کننده تر باشید موقع برداشتن هر قدم ، باسن رو به مقدار بیشتر به همون سمت ببرید .
نکته ۱ : موقعی که با***سن رو به سمت چپ رو راست می برید اگه کمی مکث کنید ، مثلا کمتر از ۱ ثانیه ، این فرصت رو به شوهرتون می دید که بهتر ببینه ! و بیشتر تحریک بشه .
نکته ۲ : خانم هایی که با***سن بزرگ دارند می تونن در هر قدم با با***سن ضربه ای به چپ و راست بزنن تا با تاب خوردن با***سن شوهرشون رو بیشتر تحریک کنن .
۶ – خوابیدن و نشستن
فرض کنید می خواید چند تا عکس تحریک کننده در حالت نشسته یا خوابیده از خودتون بگیرید و برای شوهرتون بفرستید . چه کارهایی می کنید ؟!
همون کارها رو موقعی که اون هست انجام ب ید . فرض کنید شو هرتون نشسته و این دفعه می خواید در حالت نشسته و خوابیده براش عشوه گری کنید